هر محتوا قبل از راه یابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام ، بوسیله الگوریتم نمایش دو مرحله رو طی می کنه:

1-مرحله کاندید شدن

2- مرحله رتبه بندی

 

مرحله کاندید شدن

اینستاگرام به منظور یافتن محتوا برای صفحه اکسپلور ، ابتدا اکانت هایی که افراد ، قبلاً با آنها تعامل داشته اند را انتخاب می کند.

سپس با تجیه و تحلیل آنها ، اکانت های مشابه دیگری را که ممکن است ، شخص به آن علاقه مند باشد را نیز شناسایی می نماید.

آخر هم با استفاده از این اکانت ها و اکانت های مشابه شان ، رسانه هایی ( عکس ، ویدیو ، استوری ، لایو ) که منتشر کرده اند و یا با آنان تعامل داشته اند را پیدا می کند.

بدین ترتیب ، اینستاگرام از 10000 محتوای کاندید شده ، 500 تا را به عنوان نمونه انتخاب می نماید.

مرحله رتبه بندی

مرحله دوم انتخاب محتوا برای اکسپلور ، شامل یک زیر ساخت سه مرحله ای است.

سه مرحله رتبه بندی ، کاندیدها را از 500 عذذ به 150 ، سپس به 50 و در نهایت به 25 تا از با کیفیت ترین و مناسب ترین آنها محدود می کند و در صفحه اول اکسپلور فرد نشان می دهد.

الگوریتم نمایش اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند ؟

 

اینستاگرام چگونه از بین 500 کاندید به 25 تا از مناسب ترین آنها می رسد؟

اینستاگرام در مورد کاندیدهای رفتن به اکسپلور توضیح داده است :

ما اقداماتی را که افراد در مورد هر رسانه ( عکس ، ویدیو ، استوری ، لایو ) انجام می دهند ، پیش بینی می کنیم.

خواه اقدامات مثبت مثلاً مانند لایک ، سیو و …. ، یا اقدامات منفی مانند گزارش “See Fewer Posts Like This” باشد.

اقدام منفی بالا رو توی یک مقاله جداگانه با عنوان : چجوری فضای اکسپلور اینستاگرام را پاکسازی کنیم ؟! قبلا منتشرش کردیم. اون رو بخونین تا متوجه این قضیه بشین.

سپس ، پیش بینی های اقدامات انجام شده توسط افراد را ترکیب و آنها را برای تعیین محتوای مرتبط ، ارزش دهی می کنیم.

به عنوان مثال ، اگر عملکرد سیو ارزش بیشتری نسبت به لایک داشته باشد ، بنابراین پست با سیو بیشتر مرتبط تر در نظر گرفته می شود.

( اینستاگرام جزئیات خاصی در رابطه با ارزش های عملکردها ارایه نداده است)

اما طبق تجربه شخصیم ، گزینه سیو خیلی تاثیرگذاره. دست کم نگیرینش!

 

آیا میتوان محتواها را برای الگوریتم نمایش اکسپلور اینستاگرام بهینه کرد؟

بله ، این امکان وجود دارد اما برای بهینه کردن محتوا ، مواردی نیز وجود دارد که ما اطلاعات کاملی از آنها نداریم ، مثلاً:

1-ارزش اقدامات مختلف کاربر در پست ها (سیو ارزش بیشتری دارد یا کامنت و…)

2-اینستاگرام بر چه اساسی اکانت هایی را که افراد با آنها تعامل داشتند را انتخاب می کند.

 

آیا می توان محتواها را برای صفحه اکسپلور بهینه کرد؟

به طور کلی ، اگر سیگنال های ثابتی را برای اینستاگرام بفرستید تا بتواند تشخیص دهد که محتوای شما درباره چه موضوعی و یا به چه محتوایی شبیه است ، می توانید به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید.

این سیگنال ها می تواند شامل استفاده منظم از هشتگ مشخص ، مرتبط بودن موضوع همه پست ها به محتوای کلی پیج ، در ارتباط بودن با سایر اکانت های موجود در niche و…باشد.

هم چنین ، اگر روی دریافت تعامل از طرف فالوورهای خود متمرکز شوید ، می توانید شانس حضور خود ، در صفحه اکسپلور کاربران را بهبود ببخشید.

مقاله ای که در بالا خوندین رو به صورت خلاصه و از متن اصلی که فیس بوک منتشر کرده بود نوشتم:

Instagram’s Explore recommender system